kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Świąteczne zakupy: zdradliwa woń cynamonu
2011/11/16 18:10:00

Do świąt pozostał jeszcze ponad miesiąc, niemniej jednak już teraz zastanawiamy się nad prezentami dla bliskich, świątecznym menu czy elementami wystroju naszych wnętrz. Właściciele sklepów z kolei zacierają ręce i koncentrują się na sposobach zwiększenia sprzedaży. Aromaterapia jest jednym z nich i służy nie tylko przyciągnięciu klienta, ale – zwyczajnie – poprawieniu nam nastroju.

To właśnie w okolicach Bożego Narodzenia częściej kupujemy różnego rodzaju świeczki zapachowe, odświeżacze, kadzidełka, a bardzo popularnym zapachem jest przede wszystkim woń piernika. Ta przepełnia ulice i targowiska, wytwarzając prawdziwie „świąteczny klimat” i przyczyniając się do wzrostu dochodów handlowców. Ich wysokie zyski w okresie świątecznym potwierdzają eksperymenty dr Anny Stoehr z Instytutu w Paderborn, która w swoich badaniach wykazała, że zapach ma zdecydowany wpływ na zachowania konsumentów. Wyniki jej ankiet dowodzą, że czas przebywania w aromatyzowanej przestrzeni może wydłużyć się o około 15,9 procent, tendencje zakupowe wzrastają wówczas o 14 procent, a sama sprzedaż nawet o 6 procent.

Nie tylko w święta


Obok większej ilości pieniędzy, które wydajemy pod wpływem emocji związanych z zapachami, przyjazne (i przede wszystkim znane) wonie, jak cynamon, świeże pieczywo czy pomarańcza, poprawią humory i wprowadzą przyjemną atmosferę do naszych domów w czasie grudniowego świętowania. Okres bożonarodzeniowy to dobry moment na wykorzystanie aromaterapii do wzmocnienia „rodzinnego” nastroju w naszych domach, jednak nie tylko wtedy marketing zapachowy sprawdza się, jako skuteczne narzędzie do szeroko pojętej manipulacji otoczeniem.

Naturalne roślinne olejki eteryczne (cynamonu, goździków, wanilii czy pomarańczy właśnie), w przeciwieństwie do syntetycznie wytwarzanych perfum w sprayu, niwelują zbędne pobudzenie czy nawet agresję, wprowadzając osobę, która je wdycha, w stan rozluźnienia. Taki stan z kolei zdecydowanie pomaga w podjęciu decyzji nie tylko zakupowych. Może na przykład poskutkować w przekonaniu partnera do naszego pomysłu, (jakikolwiek by nie był) albo „wymuszenia” na nim decyzji, na której nam zależy.

Jak widać, ogromna różnorodność zapachów i, co się z tym wiąże, reakcji na nie, jest powodem, dlaczego są tak popularnym narzędziem, wykorzystywanym w licznych obszarach komunikacji między ludźmi. Węch jest równie ważny, jak smak czy percepcja wzrokowa, jednak nie zawsze uświadamiamy sobie jego wpływ na nasze zachowanie. A ten jest niezwykle istotny...




()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: aromaterapia, woń, zakupy, zapach


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »