kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Internauci o popularnych modowych markach
2013/10/28 21:40:00

Opinie dotyczące modowych marek i oferowanych przez nie produktów, ale też wnioski odnoszące się do zachowań konsumenckich internautów związanych z zakupami i modą – to cel raportu Replise Poland, który dotyczy treści publikowanych w sieci na temat 11 marek odzieżowych w okresie od stycznia do czerwca 2013 roku.


Z raportu wynika, że najlepsze zdanie internauci mają o Mohito – ta marka uzyskała 40% pozytywnych komentarzy. Kolejną marką w rankingu był Tatuum z 39% oraz Reserved – 34% pozytywnymi wypowiedziami. Natomiast najczęściej komentowaną firmą był H&M, którego dotyczyła ponad 1/3 z pośród wszystkich wzmianek na temat marek odzieżowych.

Na podstawie badania uzyskano wyniki dot. marek najchętniej omawianych w sieci. Pośród 160 644 wzmianek, najczęściej pojawiającymi się markami w dyskusji był H&M, który pojawił się w 36% analizowanych komentarzy internautów, Zara w 27%, a już mniejszy udział miał Reserved – 12%. Treści publikowane na temat pozostałych firm odzieżowych poddanych analizie uzyskały wynik poniżej 10%.

W wirze dyskusji

Natężenie dyskusji zmieniało się w stosunku do sytuacji związanych bezpośrednio z rynkiem, a także działaniami poszczególnych marek. Zwiększenie natężenia miało na przykład miejsce w sytuacji wprowadzenia przez daną markę kampanii z udziałem gwiazd. Tak stało się przy wykorzystaniu w kampanii wizerunku Davida Beckhama czy Beyonce, którzy wystąpili w reklamach H&M. Wykorzystanie wizerunku osób znanych w kampaniach promocyjnych firm odzieżowych skutkowało dużym zainteresowaniem wśród internautów. Natężenie dyskusji było także związane z pojawiającymi się wątkami, które angażowały większą liczbę internautów. W centrum zainteresowania użytkowników znalazły się produkty, sam sklep, ale także marketing i sposoby komunikacji oferty firmy oraz sytuacji kryzysowych. Internauci na temat sklepów dyskutowali w kontekście nowych lokalizacji, wydarzeń organizowanych w poszczególnych placówkach lub asortymentu. Znalazły się również opinie dotyczące wyposażenia salonów odzieżowych (przymierzalni, luster), czystości, porządku kolejek oraz personelu – pośród wszystkich wzmianek pojawiających się na temat sklepów prym dzierżyło C&A, którego 12% dyskusji nawiązywało do tej kategorii. Jeśli chodzi o działania promocyjne firm, użytkownicy najczęściej komentowali wyprzedaże, bony zniżkowe oraz działalność sklepu internetowego, szczególnie w kontekście pojawiających się problemów technicznych i awarii.

Jak oceniają?

Najwięcej pozytywnych wzmianek na temat marki pojawiło się w kontekście Mohito (40% komentarzy o tym wydźwięku). Kolejną marką w rankingu był Tatuum z 39% oraz Reserved – 34%. Neutralne wypowiedzi odnosiły się przede wszystkim do Carry (81% wzmianek na temat marki), New Yorkera i Croppa (po 75%), oraz Zary (72%). Największy odsetek negatywnych komentarzy na temat poszczególnych marek pojawił się przy C&A – 12% analizowanych treści, a także przy markach Cropp – 9% oraz Zara i Mohito, na temat których 6% treści miało wydźwięk negatywny.

Nie tylko ubrania

W dyskusji na temat marek odzieżowych, internauci często przytaczali także innego rodzaju produkty oferowane przez popularne sieciówki, które uwzględniono w analizie wyszczególniając dodatkowe kategorie, takie jak kosmetyki, bielizna, wszelkiego rodzaju akcesoria – torebki czy biżuteria, a także obuwie. We wzmiankach na temat kosmetyków najczęściej pojawiał się H&M, na temat bielizny zaś najczęściej wspominano o KappAhlu, w kontekście akcesoriów natomiast wyróżniło się Mohito. Dla obuwia prym dzierżyła Zara, której buty cieszą się wśród internautów popularnością ze względu na styl, wykorzystywane materiały oraz cenę.

Dlaczego właśnie ten produkt


Internauci podczas dyskusji wskazywali także na te aspekty produktów, na które zwracali uwagę przy zakupie. Ważny był dla nich styl ubrań, cena, jakość, estetyka, kolorystyka, rozmiar, materiał i fason. Pod względem stylu najczęściej dyskutowano o Tatuum, na temat którego 34% wzmianek odnosiło się do tej kategorii, natomiast w dyskusji na temat ceny najczęściej pojawiała się Zara, której 12% wzmianek odnosiło się do cen jej produktów. O jakości dyskutowano najczęściej opisując produkty również pochodzące z Zary (12%), a także Tatuum (12%). W kontekście rozmiarówki najczęściej przytaczany był New Yorker (18% wzmianek na temat marki), zaś o samych rozmiarach generalnie dyskutowano najczęściej w przypadku marek, które wyróżniają się szeroką rozmiarówką, jak KappAhl oraz C&A.

Badanie przeprowadzono na podstawie analizy próby badawczej 2819 wzmianek, losowo dobranych spośród całkowitej liczby 160 644, uzyskanej na podstawie informacji publikowanych przez internautów na temat marek odzieżowych w okresie 01.01.2013 – 30.06.2013. Badaniu poddano opinie na temat 11 marek odzieżowych: C&A, Carry, Cropp, Cubus, H&M, KappAhl, Mohito, New Yorker, Reserved, Tatuum, Zara. Przeanalizowano opinie dotyczące marek i oferowanych przez nie produktów, a także wyciągnięto wnioski odnoszące się do zachowań konsumenckich związanych z zakupami i modą.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: internet, moda, modowe marki, odzież, sieciówki


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »